Lp.
|
Nazwa pojęcia |
Definicja
|
Źródło
|
1. |
Client service |
Zestaw procedur i narzędzi istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.
|
Wereda W.: Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług. Difin, Warszawa 2009
|
2. |
CMS (Content Management System) |
System zarządzania treścią, czyli oprogramowanie umożliwiające zarządzanie strukturą strony internetowej i treściami, które są na niej prezentowane.
|
https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/cms
[dostęp: 31.10.2018]
|
3. |
Cykl życia informacji |
Ogólny model, obrazujący zmiany, jakim podlegają wszelkiego rodzaju treści zawarte na stronach internetowych przedsiębiorstw i instytucji.
|
Olszak C., Ziemba E. (red.): Strategie i modele gospodarki elektronicznej. PWN, Warszawa 2007
|
4. |
Freelancer |
Wolny strzelec, osoba niezwiązana z jednym pracodawcą lecz realizująca projekty na zlecenie wielu firm. Określenie to odnosi się głównie do osób wykonujących pracę twórczą i będących specjalistami w swojej dziedzinie.
|
https://rynekpracy.pl/slownik_1.php/wpis.131
[dostęp: 31.10.2018]
|
5. |
Kampania reklamowa |
Zespół skoordynowanych i zorganizowanych działań reklamowych, wykorzystujących jeden lub szereg różnych, powiązanych ze sobą środków przekazu, które występują w określonej kolejności i w odpowiednio ustalonych terminach.
|
Chodak G., Ropuszyńska-Surma E.: Prognozowanie popytu w sklepie internetowym – wybrane aspekty oraz wyniki badań. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Warszawa 2008
|
6. |
Marka |
Nazwa, termin, znak, symbol, wzór lub kombinacja tych elementów, mająca na celu ułatwienie nabywcy rozpoznania dóbr i usług danego sprzedawcy oraz odróżnienie ich od produktów konkurencyjnych.
|
https://www.findict.pl/index. php/slownik/marka
[dostęp: 31.10.2018]
|
7. |
Marketing |
Nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić oraz projektuje i promuje produkty i usługi.
|
Kotler P.: Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu. Rebis, Poznań 2004
|
8. |
Marketing digitalowy |
Marketing internetowy, marketing sieciowy, e-marketing – działania reklamowe i marketingowe prowadzone w sieci – w internecie za pomocą najróżniejszych narzędzi i programów wspierających prowadzenie kampanii marketingowych, reklamowych, promocyjnych.
|
http://www.e-commercemanager.pl/2017/06/digital-marketing-co-to-jest-definicja.html
[dostęp: 31.10.2018]
|
9. |
Marketing internetowy |
Używanie internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama „pay per click”, reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie.
|
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-internetowy
[dostęp: 31.10.2018]
|
10. |
Marketing szeptany |
Buzz marketing – forma marketingu polegająca na „szeptaniu” konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i jego zaletach. Celem jest wywołanie dyskusji o danej marce lub firmie w sposób naturalny i niewymuszony. Efektem marketingu szeptanego są dobrowolne, spontaniczne i niezależne rozmowy już samych konsumentów.
|
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-szeptany-jak-efektywnie-wykorzystac-buzz-marketing
[dostęp: 31.10.2018]
|
11. |
Media interaktywne |
Środki przekazu medialnego (narzędzia elektroniczne, komputer, inne urządzenia i aplikacje), umożliwiające wzajemne, zwrotne komunikowanie i różnorodną aktywność, np. Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, Instagram, GodlenLine itp.
|
http://ozkultura.pl/wpis/2359/4
[dostęp: 31.10.2018]
|
12. |
Model atrybucji |
Reguła lub zbiór reguł, które określają sposób przypisywania sprzedaży i konwersji do punktów kontaktu na ścieżkach konwersji. Pozwala na ocenę efektywności źródeł ruchu.
|
https://support.google.com/analytics/answer/6086214?hl=pl
[dostęp: 31.10.2018]
|
13. |
PR (Public Relations) |
Świadome, zaplanowane i długotrwałe pielęgnowanie stosunków z bliższym i dalszym otoczeniem, prowadzące do pozyskania jak największej liczby klientów, zwolenników i popleczników.
|
Kotler P.: Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu. Rebis, Poznań 2004
|
14. |
Produkt |
To, co zostało wyprodukowane i jest przeznaczone na sprzedaż.
|
https://sjp.pwn.pl/sjp/produkt-globalny;2508521.html
[dostęp: 31.10.2018]
|
15. |
Promocja |
Zbiór środków, za pomocą których przedsiębiorstwo lub sprzedawca komunikuje się z rynkiem, czyli przekazuje informacje o swojej działalności lub konkretnych produktach i usługach.
|
https://www.findict.pl/slownik/promocja
[dostęp: 31.10.2018]
|
16. |
Psychologia społeczna |
Dziedzina nauki z pogranicza psychologii i socjologii badająca, w jaki sposób obecność innych ludzi i ich działania wpływają na psychikę jednostki.
|
https://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Psychologia_spo%C5%82eczna
[dostęp: 31.10.2018]
|
17. |
Reklama |
Działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub do skorzystania z określonych usług.
|
https://sjp.pwn.pl/slowniki/reklama.html
[dostęp: 31.10.2018]
|
18. |
SEM (Search Engine Marketing) |
Grupa działań promocyjnych (np. przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych, optymalizacja stron internetowych i pozycjonowanie), których celem jest osiągnięcie widoczności danego serwisu czy strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
|
https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/co-to-jest-sem-i-czym-rozni-sie-od-seo/
[dostęp: 31.10.2018]
|
19. |
SEO (Search Engine Optimization) |
Zastosowanie odpowiednich strategii i taktyk po to, aby upewnić się, że strona jest widoczna dla wyszukiwarek internetowych oraz poprawienie jej parametrów w taki sposób, żeby ta witryna mogła być odnaleziona przez wyszukiwarkę szybciej.
|
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-seo-i-sem-co-to-takiego
[dostęp: 31.10.2018]
|
20. |
Social media convent |
Konferencja na temat mediów społecznościowych, komunikacji firm i marek w mediach społecznościowych, prezentowania trendów, dobrych praktyk, najnowszych rozwiązań i prognozy dla branży.
|
Definicja opracowana przez zespół ekspercki na podstawie: Malec N.: Czas content marketingu. Marketing w Praktyce, nr 03, 2012
|
21. |
Społeczność interaktywna |
Wirtualnie połączona ze sobą za pomocą więzi społecznych, zbiorowość ludzi należących do pewnego środowiska społecznego i powiązanych ze sobą sposobem wzajemnej komunikacji.
|
Kubczak, A.: Cybersocjologia? Internet jako przedmiot zainteresowania socjologów. AGH, Kraków 2002
|
22. |
Strategia kampanii marketingowej |
Plan na przeprowadzenie kampanii marketingowej. Składa się z następujących elementów: cele, adresat, konkurencja, przekaz, osobowość, ton i styl przekazu, media, główna myśl.
|
Altkorn J.: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2003
|
23. |
Strategia komunikacji marketingowej |
Zespół jasno określonych działań i zasad komunikacji, które przedsiębiorstwo musi spełnić, aby efektywnie prowadzić promocję swojej działalności, marki i osiągnąć maksymalizację zysku.
|
Altkorn J.: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2003
|
24. |
Strategia marketingowa |
Zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, które przedsiębiorstwo musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku.
|
Altkorn J.: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2003
|
25. |
Technologie informacyjne i komunikacyjne |
TIK, z ang. Information and communication technologies (ICT) – rodzina technologii przetwarzających, gromadzących i przesyłających informacje w formie elektronicznej.
|
http://konferencje.frse.org.pl/TIK/article/Definicje/lang:pl
[dostęp: 31.10.2018]
|
26. |
Trend |
Istniejący w danym momencie kierunek rozwoju w jakiejś dziedzinie.
|
https://sjp.pwn.pl/slowniki/trend.html
[dostęp: 31.10.2018]
|