Finansowanie kosztów egzaminów i licencji to pokrycie przez powiatowy urząd pracy (starostę) z Funduszu Pracy kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu. Sfinansowanie kosztów egzaminów lub uzyskania licencji z Funduszu Pracy nie może przekroczyć wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Decyzję o sfinansowaniu kosztów egzaminów i licencji podejmuje starosta (urząd pracy) w oparciu o ustalenia indywidualnego planu działania.
FAQ
Kto może skorzystać z finansowania kosztów egzaminów i licencji?
Z finansowania kosztów egzaminów i licencji może skorzystać zarejestrowana w urzędzie pracy:
- osoba bezrobotna;
- osoba poszukująca pracy:
- będąca w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego, z winy pracodawcy,
- pracująca u pracodawcy w stanie upadłości lub likwidacji, z wyłączeniem likwidacji w celu prywatyzacji,
- otrzymująca świadczenia socjalne na urlopie górniczym lub górniczy zasiłek socjalny,
- uczestnicząca w indywidualnym programie integracji lub zajęciach Centrum Integracji Społecznej,
- będąca żołnierzem rezerwy,
- pobierająca rentę szkoleniową,
- pobierająca świadczenie szkoleniowe wypłacane przez pracodawcę,
- będąca domownikiem lub małżonkiem rolnika, szukającym pracy poza rolnictwem i podlegająca ubezpieczeniu społecznemu,
- będąca cudzoziemcem, m.in. obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej lub państwa, które zawarło odpowiednie umowy ze Wspólnotą Europejską; uchodźcą; osoba posiadającą zezwolenie na pobyt stały, osiedlenie się,
- osoba pracująca w wieku 45 lat i powyżej.