Dla niepełnosprawnych

Dla niepełnosprawnej osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy - PUP Gryfino

Środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej

Osoba niepełnosprawna zarejestrowana w PUP Gryfino jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, może jednorazowo otrzymać środki w wysokości  nie większej niż piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na:

1) podjęcie po raz pierwszy działalności:

a) gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej,

b) rolniczej w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, w tym polegającej na prowadzeniu działów specjalnych produkcji rolnej, bez względu na formę prawną jej prowadzenia,

2) wniesienie po raz pierwszy wkładu do spółdzielni socjalnej,

3) ponowne podjęcie działalności, lub ponowne wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej, jeżeli upłynęło co najmniej 12 miesięcy od zaprzestania prowadzenia działalności lub od ustania członkostwa w spółdzielni socjalnej.

Procedura przyznania środków

  1. Złożenie wniosku  o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej (wzór wniosku poniżej).

  2. Rozpatrzenie wniosku przez Komisję Oceny Wniosków działającą z upoważnienia Dyrektora PUP Gryfino (kryteria oceny poniżej)

  3. Informacja o rozpatrzeniu wniosku – wskazanie, o ile zostały ujawnione, nieprawidłowości we wniosku – w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

  4. Wezwanie do usunięcia nieprawidłowości – w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania (termin 14-dniowy może ulec przedłużeniu na wniosek wnioskodawcy, jeżeli usunięcie nieprawidłowości nie może nastąpić w terminie z przyczyn nieleżących po stronie wnioskodawcy).

  5. Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku przeznaczonego do realizacji w terminie 30 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.

  6. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku – informacja uzasadniająca;  w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku – wezwanie do negocjacji warunków umowy.

  7. Negocjacje warunków umowy – w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

  8. Podpisanie umowy (m. in. wskazanie obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 24 miesięcy) – w terminie 14 dni od zakończenia negocjacji.

  9. Przekazanie środków na rachunek bankowy wnioskodawcy – w terminie 14 dni od zawarcia umowy, pod warunkiem dostarczenia wskazanych umową dokumentów.

Załączniki

Regulamin dotacji 2016
Regulamin dotacji 2016.docx 57 KB
Wniosek o dotację 2016
Wniosek o dotację 2016.xlsx 22 KB
zał. do Wniosku o dotacje 2016
zał. do Wniosku o dotacje 2016.pdf 627 KB
zal. do Wniosku o dotcje 2016
zal. do Wniosku o dotcje 2016.docx 26 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji